Reisdocumenten

03 juli 2017

Reisdocumenten

03 juli 2017

Gaat u op reis naar het buitenland gelieve na te zien of u over de nodige documenten beschikt.

U kan dit steeds nazien op de website: www.diplomatie.belgium.be .

U vindt er welke documenten u nodig heeft (vb. elektronische identiteitskaart, kids-ID, reispas enz.) en hoelang deze moeten geldig zijn (3 maanden, 6 maanden...)

een elektronische identiteitskaart, kids-ID = kaart

eid belg kids-id

een reispas = een boekje

Reispas

Gelieve de documenten tijdig aan te vragen.

Een kids-ID en elektronische identiteitskaart minimum 3 weken op voorhand.

Een reispas minimum 6 werkdagen op voorhand.

Vreemdelingen die over een elektronische vreemdelingen kaart beschikken moeten steeds de identiteitskaart of paspoort van hun eigen land meedoen.

Vreemdelingen die over een oranje kaart beschikken mogen het land niet verlaten.

Opgelet:

Wanneer u aangifte doet van verlies/diefstal van een elektronische identiteitskaart of kids-ID ontvangt u een attest van verlies/diefstal. Dit document is enkel in België geldig.

Daarmee kan u dus niet op reis gaan.

Wanneer een spoedaanvraag nodig is gelieve er dan rekening mee te houden dat er enkel kan geleverd en afgehaald worden tijdens de openingsuren van de gemeentediensten (niet in het weekend).

Voor verdere inlichtingen kan u steeds terecht bij de dienst burgerzaken:

tel.: 09/389.01.10 of via e-mail: bevolkingsdienst@zingem.be

Delen

Nieuwsbrief

Wens je op de hoogte te blijven van het laatste nieuws in de gemeente?
Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.